نکات مهم جراحی بینی در فصل سرما

• خانه
  • وبلاگ
 نکات مهم جراحی بینی در فصل سرما

نکات مهم جراحی بینی در فصل سرما کدامند؟ برای داشتن بهترین تجربه از جراحی زیبایی بینی در زمستان رعایت چه مواردی لازم است؟ برای کسب اطلاعات سودمند در این باره تا انتها با ما همراه باشید. پس از تصمیم گیری در مورد جراحی زیبایی بینی، یکی از سوالات متداول این است که چه زمانی باید انجام این نوع جراحی زیبایی مناسب است؟ مناسب ترین فصل برای جراحی بینی زمانی است که فرد آماده عمل جراحی باشد و اطلاعات دقیقی در مورد تمامی مراحل قبل و بعد از عمل داشته باشد و متخصص مناسبی را برای انجام جراحی خود بیابد. این عمل در هر فصلی قابل انجام است. مطالعات مختلف نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین فصلی که جراحی در آن انجام شده و نتیجه جراحی زیبایی بینی وجود ندارد. برای داشتن بهترین تجربه در حین و بعد از عمل جراحی بینی در فصل سرما، فرد باید از سلامت کامل برخوردار باشد. در این فصل افراد ممکن است به آنفولانزا، سرماخوردگی و … مبتلا شوند. در صورت وجود این مشکلات بهداشتی، باید منتظر بود تا این شرایط سپری شود.

بعد از جراحی بینی در فصل سرما به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگرچه رینوپلاستی روشی است که می‌تواند در تمام فصول انجام شود، اما در برخی فصول ممکن است لازم باشد افراد اقدامات احتیاطی بیشتری را برای جلوگیری از تأثیر منفی روند بهبودی انجام دهند. هر فصلی مزایا و معایب خاص خود را دارد. پس از جراحی بینی، پوست بینی فرد حساس می شود. بنابراین محافظت از پوست حساس در برابر نور خورشید برای حداقل یک تا دو ماه پس از عمل بسیار مهم است. بنابراین، قرار گرفتن کمتر در معرض آفتاب و هوای بیش از حد خنک در ماه های زمستان مفید است البته بایستی توجه داشت که هوای خنک زمستان برای انجام جراحی زیبایی بینی این مزیت را نیز دارد که در آن تورم کمتری رخ می دهد. پس از عمل زیبایی بینی که در دی ماه انجام شده باشد، تقریباً بهبودی کامل در خرداد ماه (شش ماه بعد از عمل) حاصل می شود. به همین سبب افراد زیادی برای انجام جراحی زیبایی بینی ماه های زمستان را ترجیح می دهند زیرا زمان کافی برای محو شدن اسکارهای جراحی وجود دارد تا با پوستی صاف به استقبال تابستان بروند.

بعد از جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی در فصل سرما، آلرژی و عفونت دستگاه تنفسی

تا زمانی که فرد در زمستان و بهار عفونت نداشته باشد، عمل جراحی بینی در فصل سرما مانعی ندارد. اگرچه ممکن است پس از جراحی در هوای بسیار سرد، درد خفیفی در بینی احساس شود، اما هیچ آسیبی به روند بهبودی وارد نمی­کند. برای جلوگیری از عفونت بعد از عمل در ماه های زمستان، مهم است که به محیط های شلوغ نروید. از تماس با افراد مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی نیز جدا خودداری کنید.

افرادی که در ماه­های بهار و تابستان مشکل آلرژی دارند می­ توانند با توجه به این موضوع درباره فصل مناسب جراحی زیبایی بینی تصمیم بگیرند. در افراد مبتلا به آلرژی، ناحیه بینی بسیار حساس و با مشکلاتی مانند عطسه یا ترشح مواجه می شود. علاوه بر این، اگر فرد از هر دارویی برای آلرژی استفاده می کند، مهم است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد. در مواردی که علائم آلرژی قابل کنترل باشد، هر فصلی برای جراحی بینی مناسب است و می توان آن را ترجیح داد زیرا علائم آلرژی در زمستان کمتر دیده می شود. یکی دیگر از مسائل مهم بعد از جراحی بینی، دمای محیط است. محیطی که فرد در آن قرار دارد هم نباید سرد و هم نباید گرم باشد.

نکات مهم دوران بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دوران بعد از جراحی بینی روزهای مهمی است که بینی بسیار حساس می شود. به همین دلیل محافظت دقیق از ناحیه بینی و رعایت توصیه های پزشک بسیار مهم است. تمیز کردن و شستشوی کامل بینی 5 تا 6 بار در روز طبق دستور پزشک و استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای داشتن یک روند بهبودی آسان، بسیار مهم است. همچنین به غیر از داروهای تجویز شده توسط پزشک نباید هیچ داروی دیگری مصرف کنید. به خصوص بین دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی نباید سیگار بکشید.

در هفته اول پس از جراحی بینی، خوابیدن در وضعیت کمی بالا و استفاده از کمپرس سرد به تسکین علائمی مانند درد و کبودی کمک می کند. علاوه بر این، اگر در هفته اول از آتل استفاده شود، مهم است که از خیس نشدن آتل اطمینان حاصل شود و برای چند هفته از تمام فعالیت های ورزشی شدید خودداری گردد. در طول دوره آمادگی قبل از جراحی بینی، یادگیری دقیق الزامات بعد از جراحی بینی و آمادگی برای طی این دوره جهت حصول نتیجه موفقیت آمیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مهم است که بدانید چگونه از خود محافظت کنید و چه کاری باید انجام دهید. امیدواریم که از خواندن نوشته جراحی بینی در فصل سرما لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با